Saturday, November 12, 2016

נולד  TLV Generator

 התכנית שהופכת כל רעיון למוצר בתוך 120 יום


לא אקסלרטור, אלא גנרטור עבור סטארטאפים. האם יש לך רעיון מצוין אך אין לך צוות פיתוח או מוצר? תכנית ראשונה בישראל מאיצה גם את היזמים וגם את הרעיון והופכת אותו במהירת למוצר. החל הרישום למחזור הראשון, שייפתח בתחילת 2017. הרישום להמשך פעילות 2017 - בעיצומו. 

הכתבה המקורית כאן

לפני חודשים מספר כתבתי כאן מאמר, שנושאו ״מאיץ שבאמת מאיץ״ - כלומר, קריאה לתוכנית האצה מן השורה הראשונה, שמקנה לצוותים המשתתפים בה את מלוא הכלים הנחוצים להצלחה, לרבותובעיקר מוצר תקף מינימלי (MVP), מתוך הבנה, שללא נתוני משתמשים, אין לסטארטאפ סיכוי לקבל השקעה בתנאי השוק הנוכחיים. ומוצר מהווה תנאי הכרחי לקבלת נתוני משתמשים.

בתמצית, ניסיתי לעמוד שם על ההבדל בין מאיצים ״קלאסיים״, בעלי שיעור הצלחה גבוה בהשקעות המשך, כמו Y-Combibnator, שחברות הפורטפוליו שלהם הן בעצם סטארטאפים, שהיו עשויים להצליח בה במידה גם ללא המאיץ, אך מעמידים דרישות סף, שרק צוותים מעטים מאוד עומדים בהן, לבין רבים מן המאיצים כיום, שאינם מעמידים דרישות קבלה גבוהות מחד, אך מאידך גם אינם משפרים מהותית את יכולת הסטארטאפ לקבל מימון ולהצליח בהמשך.

המסקנה הייתה, שככל הנוגע לצוותים, שאינם טכנולוגיים או אפילו אינם ״מאוד טכנולוגיים״, הפתרון הנחוץ כלל אינו קיים, דבר היוצר מלכוד מתסכל: ללא מוצר לא ניתן להתקבל למאיצים מן השורה הראשונה, בעוד המאיצים השכיחים אינם מסייעים בפיתוח המוצר.

כדי למנוע בזבוז זמן ומשאבים במימדים קולוסאליים (כל מי שמצוי בתחום מכיר צוותים המעבירים זמנם לריק שנתיים ושלוש, בחיזור על פתחי משקיעים, עם מצגת מצוינת למוצר פשוט יחסית), נחוצה תוכנית המכסה את מלוא ההיבטים הנדרשים.

בתוכנית כזו יוכלו להשתתף גם צוותים בעלי רעיון תקף וכישורים עסקיים, שלא יזדקקו לשותף טכנולוגי (CTO). בחסות משרדי עו״ד ורו״ח מן השורה הראשונה, יובטח מבנה מיזם נכון משפטית ומיסויית. מנטורים ומדריכים יכשירו את הצוותים לקראת הצגת הסטארטאפ מול משקיעים. וחשוב מכל: עוד לפני ה-Demo Day בסוף התוכנית, יעמדו לרשות הצוותים נתוני אמת (ולקוחות - משתמשים) מן המוצר שפיתחו.

כפי שכתבתי, מובן מאליו, שלא ניתן לפתח מוצר ללא תשלום או תמורת התשלום הסמלי המקובל במאיצי הסטארטאפים הציבוריים, או הציבוריים-למחצה. עם זאת, כמי שעוסק כבר שנים רבות ב-Bootstrapping, לא היה בליבי ספק, שניתן להציע תוכנית כזו בעלות סבירה, שתמומן בידי הצוותים עצמם, בסיוע F&F - חברים ומשפחה.

בהנחה, שהתוכנית מתוכננת ומנוהלת היטב, הערך, שתקנה למשתמשיה, יהיה רב גם בלי קשר להצלחת הסטארטאפ עצמו. נהוג להשוות מאיצי סטארטאפים ל״MBA בהילוך מהיר״, ואין ספק, שהלקחים והלימוד, שיופקו מהתוכנית, שמשלבת פיתוח מוצר בפועל, ישמשו את משתתפיה בכל יוזמה בה יהיו מעורבים.

מטרתי במאמר היתה להאיר את הצורך בשוק ותו לאו. אך לאור התגובות שקיבלתי מהשוק ולשמחתי קרם הרעיון עור וגידים, במהירות. העובדה שרק אחד מתוך 1500 סטארטאפים מצליח, לא מקבלת כיום מענה נכון. זה צורך אמיתי ואקוטי בשוק היזמות הישראלי.

בישיבות סיעור המוחות הראשונות של צוות ההקמה הבנו, שאנו לא תוכנית האצה כלל ועיקר, היות ובניגוד לאקסלרטורים הקיימים, מטרתנו אינה להאיץ את התפתחות הסטארטאפ, אלא להוות מסגרת המאפשרת להקימו מן היסוד – נכון, עם סיכויי הצלחה ברורים ועם מוצר ומשתמשים "ביד", תוך 120 יום, באמצעות צוות הגנרטור. לא אקסלרטור - אלא גנרטור. TLV Generator נולד.

המחזור הראשון של TLV Genrator ייפתח בתחילת 2017. מנהל התוכנית הוא טל כתרן, "גורו" בתחום האקסלרטורים, שהקים ומקים מספר תוכניות האצה ליזמים בשנה, בישראל ובחו״ל. בין חברי הצוות בתחום השיווק תטפל ותייעץ איריס גולני, אשת שיווק בכירה הפועלת עם גופים גדולים במשק. אריאלה סוויד, בעלת ניסיון רב במיזמים בשלב מוקדם, תשמש כמנהלת הקהילה. אני עצמי אהיה ה-CTO של התוכנית, והיו״ר הוא אבי וייס, עורךTelecom News , שהעלה את הרעיון לראשונה.

תוכנית TLV Generator תתקיים בסניף קרליבך של Merkspace תל אביב, מלווה בנותני חסות  ומנטורים מן השורה הראשונה. הצוותים ייבחרו בידי ועדת היגוי, כאשר התאריך האחרון להגשת מועמדות (למחזור הראשון, מייד לאחריו תיפתח ההרשמה למחזור השני) הוא ה-30 לדצמבר 2016עדכון: ההרשמה למחזורי ההמשך - נמשכת

תקוותנו היא, שמחזור זה יהיה סנונית ראשונה בתהליך, שבסופו של דבר, יאפשר למגוון רחב לאין ערוך של יזמים, להגשים את חלומותיהם וללמוד לא מעט בדרך. 96% מהסטרטאפים לא שורדים את השנה הראשונה. הפתרון המהפכני של TLV Genertorr בא לשנות את המצב הזה מיסודו. 
 
לפרטים נוספים והגשת מועמדות - www.tlvgenerator.com
 
מאת: אלי סווידנובמבר 2016.
מנכ״ל appUgo וה- CTO של .TLV Generator


No comments:

Post a Comment