Monday, December 19, 2016

חדש בתל אביב: תכנית סטארטאפים לבניית מוצר ראשוני


תכנית TLV Generator, שהמחזור הראשון שלה ייפתח בקרוב, מאפשרת ליזמים לפתח את המוצר הראשוני ולקבל נתוני משתמשים ללא גיוס שותפים, על מנת לקבל בהמשך מימון ממשקיעים


תכנית חדשה בשם TLV Generator יוצאת לדרך ומציעה לסטארטאפים אפשרות לפתח מוצר ראשוני (MVP) ולקבל נתונים על המשתמשים בו, וזאת גם ללא גיוס שותף טכנולוגי.
התכנית אורכת כארבעה חודשים והמחזור הראשון עומד להיפתח בסניף קרליבך של מתחם המשרדים Merkspace בתל אביב. תוכנית ההכשרה מנוהלת בידי טל כתרן, מבכירי תחום האקסלרטורים, וכוללת מפגשים, התאמת מנטורים, סדנאות פרזנטציה, ייעוץ משפטי וחשבונאי ו-Demo Day למשקיעים.
על התחום הטכנולוגי אחראי צוות עתיר ניסיון בסטארטאפים בשלב מוקדם, בראשות טכנולוג המתמחה בתחום ה-MVP (מוצר תקף מינימלי) ופיתוח מהיר. בין נותני החסות לתכנית נמצאים משרד רוה"ח הרצוג פוקס נאמן, משרד רוה״ח ארנסט אנד יאנג, משרד הפטנטים לוצאטו ולוצאטו ואחד הבנקים הגדולים.
התכנית אינה חינמית ודורשת מהיזמים להשקיע מכספם תמורת ההשתתפות ופיתוח המוצר, אך מדובר בסכום נמוך משמעותית מעלות ממוצעת של פיתוח מוצר. חשוב לציין שמנהלי התכנית נמצאים בקשר עם גופים שונים לצורך מתן מלגות או אשראי בתנאים מועדפים לסטארטאפים המעוניינים להשתתף אך אין באמצעותם ההון הנדרש.

נמדדים לפי איכות הסטארטאפים

הרעיון מאחורי TLV Generator הוא להביא סטארטאפים לשלב שבו יהיה להם מוצר ראשוני ונתונים על המשתמשים בו כדי להתקדם הלאה לקבלת מימון ממשקיעים. ״מניסיון של שנים בתחום אנו יודעים היטב שאי אפשר להגיע למימון בלי מוצר", אומרת אריאלה סוויד, מנהלת הקהילה ב-TLV Generator, "מצב זה גורם לצוותי סטארטאפ רבים, בעלי רעיון תקף וניתן למימוש, לבזבז חודשים ולעיתים שנים בניסיון לשכנע משקיעים לממן את המוצר הראשוני. לרוב, כדי להשיג מימון, על היזמים להתקדם תחילה למצב בו יוכלו לבסס את טיעוניהם על נתונים. זה השלב שבו הם מתאמצים לגייס שותף טכנולוגי שיפתח את המוצר תמורת מניות, או מנסים ידם בהפעלת שירותי פיתוח במיקור חוץ בישראל ובחו״ל".
תהליך הקבלה לתכנית מתחיל בהגשת פנייה ראשונית. לאחר מכן הסטארטאפים הנבחרים יוזמנו למפגש עם ה-CTO של התכנית על מנת לבדוק את האפשרות של פיתוח המוצר, ובשלב האחרון יתקיים דיון בוועדת ההיגוי. "אנו יודעים שנימדד בשיעורי ההצלחה", מוסיפה סוויד, "ולכן חשוב לנו שיהיו איתנו סטארטאפים מצויינים". הסטארטאפים שיסיימו את התכנית ייצאו עם נתונים ומדידות על קבוצת משתמשים משמעותית לאפליקציה, לקוחות למוצר B2B או משתמשי אבטיפוס למוצר המשלב חומרה.

No comments:

Post a Comment